تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/14 - 00:47
کد خبر: 463458

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

چهار نکته‌ کلیدی که قبولی‌های کنکور باید بدانند/ پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مراکز بین‌المللی پیام نور

 چهار نکته‌ کلیدی که قبولی‌های کنکور باید بدانند/ پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مراکز بین‌المللی پیام نور

اخباری که امروز بررسی می کنیم شامل اکران مستند جنجالی «برزخی‌ها» و چهار نکته‌ کلیدی که قبولی‌های کنکور باید بدانند و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مراکز بین‌المللی پیام نور و تصمیمات اخیر مجلس برخلاف رویه‌ی عدالت‌محور بوده است و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه به مرور آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»اخباری که امروز بررسی می کنیم شامل اکران مستند جنجالی «برزخی‌ها» و  چهار نکته‌ کلیدی که قبولی‌های کنکور باید بدانند و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مراکز بین‌المللی پیام نور و تصمیمات اخیر مجلس برخلاف رویه‌ی عدالت‌محور بوده است و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه به مرور آن می پردازیم.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره)؛
تصمیمات اخیر مجلس برخلاف رویه‌ی عدالت‌محور بوده است

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) طی نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهادات و تصمیمات اخیر نمایندگان در خصوص لایحه بودجه سال 1402 انتقاد کردند و خواستار افزایش ٢٠ درصدی عوارض خروج از کشور و پلکانی کردن افزایش حقوق کارکنان دولت هستند.

متن نامه به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمنِ الرحیم
مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالت‏خواهی است. این، پایه مشروعیت ماست. ( ۱۳۸۲/۰۶/۰۵، بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت)‌(جزئیات بیشتر)

پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مراکز بین‌المللی پیام نور

 مجتبی سلطانی احمدی گفت: دانشگاه پیام نور در راستای دستیابی به اهداف آموزش عالی جهت گسترش دانش و توسعه تحصیلات عالی به منظور دسترسی بیشتر افراد مستعد به تحصیلات تکمیلی، کمک به ارتقاء سطح علمی– فرهنگی جامعه و تأمین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز کشور، پاسخگویی به تقاضای روزافزون داوطلبان تحصیلات تکمیلی و کسب و افزایش تبحر متقاضیان، بر اساس شرایط و ضوابط موجود از داوطلبان ایرانی و غیرایرانی مقیم داخل کشور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در تمامی رشته های دارای مجوز از شورای گسترش وزارت علوم و دکتری تخصصی بر اساس سوابق تحصیلی، پژوهشی و مصاحبه علمی صرفا در رشته تاریخ گرایش تاریخ اسلام در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ دانشجو می‌پذیرد.(جزئیات بیشتر)

 چهار نکته‌ کلیدی که قبولی‌های کنکور باید بدانند

پذیرفته شدگان اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لازم است چهار نکته کلیدی برای پذیرش نهایی در این آزمون را بدانند.

 نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ سه‌شنبه شب به صورت کارنامه حاوی نمرات خام بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

بر این اساس پذیرفته شدگان اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی لازم است چهار نکته اساسی در خصوص این آزمون را بدانند.(جزئیات بیشتر)

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار می‌کند؛
اکران مستند جنجالی «برزخی‌ها»

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار می‌کند:

اکران مستند جنجالی «برزخی‌ها» [داستان جنجالی اولین فیلم توقیفی پس از انقلاب]  با حضور کارگردان «عارف افشار» و حضور افتخاری «جمشید هاشم‌پور»

شنبه؛ ١٣ اسفندماه - ساعت ١٣  تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی(جزئیات بیشتر)

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی: جریان نفوذ در ضریب دادن به مشکلات، مؤثر است

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی درباره وضعیت کشور و ضرورت «نهضت جهاد در مسیر شناخت و عمل» بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: جریان نفوذ و نیروهای یأس‌آفرین تحت حمایت امپراتوری‌های رسانه‌ای استکبار در سیاه‌نمایی و ضریب دادن به مشکلات، مؤثر است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

سالی که گذشت پر بود از عبرت‌ها و حکمت‌ها؛ سالی سرشار از جهادها و امیدها، تلخی‌ها و عبورها و نویدها؛ و اینک که در آستانه سال جدید شمسی قرار داریم بایستی یکبار به صورت جدی روند پیموده را مرور و کاوش کنیم تا ضمن بازشناسی قوت‌ها و نقص‌ها، با اراده‌ای مستحکم برای ایجاد یک «نهضت جمعی» در مسیر جهاد و تلاش مضاعف آماده شویم.(جزئیات بیشتر)

جزئیات و شرایط دریافت ارز دانشجویی

مسعود توکلی در خصوص شرایط دریافت ارز دانشجویی افزود: با هماهنگی‌ انجام شده بین مرکز مبادله با وزارت علوم و همچنین وزارت بهداشت، دانشجویان بورسیه و غیربورسیه متقاضی ارز دانشجویی می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین وزارت بهداشت تحت عنوان «موحد» و همچنین سامانه جامع امور دانشجویان وزارت علوم تحت عنوان «سجاد» به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: سازمان دانشجویی همکاری خوبی با مرکز مبادله داشته مبنی براینکه میز خدمتی هم در طبقه همکف سازمان دانشجویی در این خصوص تدارک دیده است.

توکلی در خصوص سقف ارز دریافتی دانشجویان متقاضی تصریح کرد: بر اساس مقررات، دانشجویان برای دریافت شهریه ۱۳ هزار دلار و برای اسکان نیز ۱۵۰۰ یورو دریافت خواهند کرد.(جزئیات بیشتر)

دستگیری افرادی که قصد آتش‌زدن یک مدرسه را داشتند

ساعت ۲۲ شب گذشته بود که سرایدار مدرسه ابن‌سینا واقع در خیابان قباد شمالی (تهرانسر) طی یک تماس با مرکز فوریت‌های پلیس (۱۱۰) اعلام کرد ۳ نفر قصد آتش زدن مدرسه را دارند.

بلافاصله عوامل اطلاعات کلانتری به محل اعزام می‌شوند و مشاهده می‌کنند ۳ نفر با ریختن بنزین قصد دارند مدرسه را به آتش بکشند.

مأموران پلیس با صحبت کردن و استفاده از روش‌های روان‌شناسانه در آرام کردن متهمان در ابتدا این ۳ فرد را به آرامش دعوت کردند و بعد از دستگیری این افراد را برای بررسی ماجرا به کلانتری انتقال دادند.(جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت دانش‌آموزان سمیرمی و کاشانی

صبح امروز در مدرسه بانو امین شهر حنای شهرستان سمیرم، ۹ نفر از دانش‌آموزان یکی از کلاس‌های این مدرسه با بروز علائمی از قبیل سردرد و حالت تهوع از مسئولان مدرسه درخواست بررسی و معاینه را داشتند که با همکاری مرکز بهداشت و اورژانس تحت بررسی قرار گرفتند و به مرکز بهداشت شهر حنای سمیرم منتقل شدند.

پس از بررسی و معاینات، سه نفر از دانش‌آموزان با حال مساعد ترخیص و ۶ نفر دیگر نیز جهت درمان تکمیلی به بیمارستان سمیرم منتقل شدند.

لازم به ذکر است، علت این موضوع در حال بررسی است.(جزئیات بیشتر)

پرونده ۳۲ متقاضی تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی بررسی شد

 به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر اعضای هیأت ممیزه، نهمین جلسه از دور هشتم هیأت ممیزه دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه ۳۲ پرونده‌ متقاضیان تدریس خبره/تجربی گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در حوزه‌های تخصصی تربیت بدنی، فوتبال، بوکس، شطرنج، کاراته، امداد و نجات، تربیت مربی پیش دبستانی، آرایش و پیرایش، حسابداری، مدیریت کسب و کار، حقوق، گمرک و علوم قرآنی مورد بررسی و اعلام نظر قرار گرفت. بررسی پرونده‌ متقاضیان گروه فرهنگ و هنر و صنعت به دلیل اتمام وقت، به جلسه بعدی هیأت ممیزه موکول شد.

شایان ذکر است از ابتدای دور نهم تاکنون جمعاً ۳۰۷ پرونده از کمیسیون‌های هیأت ممیزه در جلسات مطرح و تصمیم‌گیری شده است.(جزئیات بیشتر)

مهلت مجدد ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی از ۱۶ اسفند

ا توجه به درخواست‌های داوطلبان، مهلت جدیدی برای ثبت نام داوطلبان در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

متقاضیان شرکت در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی می‌توانند از سه شنبه ۱۶ اسفند تا شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبانی که قصد انتخاب سهمیه بومی مناطق محروم و یا سهمیه رزمندگان و ایثارگران را دارند و تاکنون انتخاب نکرده اند باید در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ سهمیه خود را ویرایش کنند. بعد از اتمام فرصت ویرایش، هیچگونه تغییر سهمیه‌ای صورت نخواهد پذیرفت.(جزئیات بیشتر)

حقوق معلمان ۵ و نیم میلیون زیاد شد

علیرضا منادی گفت: مجلس از بودجه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان به جیب معلمان آورد و حقوق ۸۰۷ هزار معلم بین ۲ و نیم تا ۵ و نیم میلیون زیاد شد.

او درمورد موضوع رتبه بندی معلمان افزود: رتبه بندی عنصر رقابت را در جامعه معلمان وارد کرد. حدود ۱۰۰ سال است تحولی در آموزش و پرورش کشور رخ نداده و به جز محتوای کتاب ها بعد از انقلاب، تحولی دیگر رخ نداد.مخالفت های شدیدی برای رتبه بندی وجود داشت.(جزئیات بیشتر)

هجدهمین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه آغاز شد

دقایقی پیش جلسه علنی نوبت سوم (۱۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در دستورکار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.(جزئیات بیشتر)

امنیت دانش‌آموزان خط قرمز دستگاه قضا است

سید جواد ایلالی اظهار داشت: منشأ مسمومیت دانش آموزان در یکی از مدارس خراسان شمالی مشخص نیست.

دادستان بجنورد ادامه داد: موضوع در دست بررسی است.(جزئیات بیشتر)

اقدام برای راه‌اندازی «کنکور اختصاصی تربیت معلم»

» رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین به آیین‌نامه صلاحیت حرفه‌ای و ورود دانشجومعلمان به سیستم آموزشی پس از اخذ گواهی صلاحیت معلمی اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار دانشگاه نیز از جمله مصوبات هیئت امنا است و بر اساس آن پردیس‌های هر استان جمع و در هر استان یک دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت.

صحرایی ادامه‌ داد: شیوه‌های جذب جدید دانشجومعلم پیشنهاد و تصویب شده است که شیوه دو مدرکی از جمله آنهاست و دانشگاه فرهنگیان با مشارکت دانشگاه‌های دیگر، دانشجو معلم تربیت می‌کند و دانشجو پس از دو سال تحصیل در دانشگاه مادر، به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند و در نهایت هم دو مدرک از دو دانشگاه دریافت می‌کنند. آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و کودکان با نیازهای ویژه، پنج رشته‌ای هستند که فعلا برای این شیوه در نظر گرفته شده‌اند.(جزئیات بیشتر)

 تغییرات جدید در جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان

» رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: مصوبه دیگر شیوه جدید معلم، جذب دانشجومعلم است. البته هیچ شیوه‌ای به میزان جذب در طی اخذ مدرک پس از دوره چهار سال نخواهد بود اما یکی از این شیوه‌های جدید، جذب، تحصیل دو مدرکی خواهد بود که دانشجویان علاوه بر تحصیل و اخذ مدرک از دانشگاه اصلی خودشان از دانشگاه فرهنگیان هم مدرک خواهند گرفت.(جزئیات بیشتر)

حال عمومی دختران مسموم خوزستانی خوب است

 مازیار مولایی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: بنا بر گزارش که از دبیرستان دخترانه هاجر در خصوص بوی بد و بدحال شدن تعدادی از دانش آموزان رسید، همکاران مرکز بهداشت به دبیرستان اعزام شدند.

رئیس مرکز بهداشت هفتکل افزود: با افزایش علائم و بی حالی دانش آموزان ۱۷ نفر به بیمارستان انتقال یافتند.(جزئیات بیشتر)

جزئیات مسمومیت در یکی از مدارس ایلام

جاسم محمدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۷ نفر از دانش آموزان مدرسه قدسیه شهرک شهید کشوری ایلام با اعلام شبیه مسمومیت به بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: حوالی ظهر با دریافت خبر اعلام مسمومیت در محل بیمارستان حضور یافته و معاینات صورت گرفت که در نتیجه آن و با نظر متخصصان دانش آموزان مشکل خاصی نداشتند.(جزئیات بیشتر)

آزمون جذب ۲۸هزار معلم اردیبهشت‌۱۴۰۲ برگزار می‌شود

صحرایی درباره طرح بورسیه معلمی برای جذب دانشجویان سال آخر دانشگاه‌های برتر کشور گفت: این شیوه در دستور کار است، اما با مسائل قانونی مواجه است که باید رفع شود و معتقدیم این شیوه بسیار بهتر از آزمون استخدامی است. با این حال آزمون استخدامی برای جذب ۲۸ هزار معلم دوره ابتدایی در هشتم اردیبهشت سال آتی برگزار می‌شود. البته این آزمون استخدامی با گذشته بسیار تفاوت دارد و فارغ التحصیلان بسیاری از دانشگاه‌های کشور می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و پذیرش از رشته‌هایی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست را در این آزمون خواهیم داشت. همچنین شیوه مصاحبه تغییر کرده و حرفه‌ای‌تر شده است؛ چون به کانون‌های ارزیاب سپرده شد و امیدواریم فرآیند گزینش هم بهتر شود.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top